2015. december 30., szerda

Kredencek felújítva

Ki ne emlékezne a nagymamák konyhájában sokszor még ma is meglévő régi idők kredenceire? 

Nagyjából úgy néztek ki, mint ami a képen látható - körülbelül az ötvenes, hatvanas évekből származó darab -, esetleg oldalt lekerekítettek lehettek, vagy a fiókok, ajtók, vitrines részek elrendezésében különböztek. 
Az ennél korábbi - harmincas, negyvenes évekbeli - kredencek jellemzője, hogy díszesebbek, itt ott esztergáltak, faragottak voltak.

Manapság újra divatba jöttek ezek a retró bútordarabok, természetesen felújítva, és sok esetben nem is az eredeti rendeltetése szerint újrahasznosítva, hanem például a gyerekszobában, nappaliban.

Íme néhány példa, hogy átcsiszolva, újrafestve, dekorálva, újragondolva valóban különleges darabok lehetnek.

8 megjegyzés:

  1. GYÖNYÖRÜ DARABOK és nagyon értékesek. Valyon lehetséges ezekből megvehető darabk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A képeket - ahogyan a forrás linkre kattintva látható is -, a Google dobta fel a témával kapcsolatban, tehát valószínűleg mindegyik 'kredencet' máshol, saját munka befektetéssel újították fel. Én is főleg a saját kreativitásra inspirálva tettem közzé őket. Találtam viszont helyet, ahol kifejezetten ilyesmivel foglalkoznak megrendelésre: http://butoralkotas.hu/

      Törlés
  2. Érdemes bútoros csoportokban körülnézni, szoktunk felújított bútorokat is feltenni. Bútorfestős csoportokban sok szép, felújított bútor van, esetleg a készítőt privátban megkeresve, érdemes próbálkozni. ( Hobbi bútorfestők, Fess'n velem

    VálaszTörlés
  3. pont ilyen kredencet festettem, mint ami a címlapképen van.
    Kár, hogy nem lehet (vagy én nem tudok) képet csatolni, egy fb linken keresztül tudom csak megmutatni:
    https://www.facebook.com/lipocipincze/posts/3576894122348275

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem a fészbukon lévő képeket, ha ad rá engedélyt beteszem a blogon lévő képek közé.

      Törlés
  4. Mi meg nerégiben kukáztunk ilyen bútorokat mivel hirtelen ki kellett üríteni az igatlant. A kutyának se kellett a sok "kacat". Nem tudtam velük mit kezdeni. Van akinek szemét van akinek érték... Gondolkodtam hogy hogy lehetne megmenteni, de az idő szűkös volt.

    VálaszTörlés
  5. Úristen😍ezek valami csodálatos, fantasztikus, gyönyörű bútorok ❤️Imádom és gratulálok az alkotóknak tiszta szívemből!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Ügyes nagyon kreatív , nekem is tetszik 👍

    VálaszTörlés